BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 19, 2010

RAMADHAN: Aku Amat Merinduimu...
السلام عليكم

Apa khabar iman ku hari ini..? Adakah aku masih sama dengan semalam atau lebih baik..? Ataupun adakah aku sedikit terleka dengan ujian yang diberi-Nya?

Sama-samalah kita 'topup' iman kita, bukan hanya kredit telefon setiap minggu..
''aku merinduinya'’

perghh, pasal ape ek..? macam jiwang je.. yup. aku terlalu merinduinya.. sangatt..
::apakah mungkin akanku bertemu dengannya pada kali ini?::
::apa yang harus aku pakai untuk bertemu dengannya?::
::cukupkah hanya ala kadar atau berhias secantiknya?::

Sudah lama aku tidak bertemu dengannya.. Sangat lama.. Apakah aku sudah melupakannya? Kenapa saat-saat begini, hatiku seringkali mengingatkannya? Mungkin saat untuk bertemu dengannya sudah tidak lama..

Terkadang aku terfikir, apakah yang aku lakukan sepanjang ketiadaannya? Makin terukkah aku? Atau bagaimana? Adakah aku cuma baik tika berada dalam dakapannya..? ahh, aku tidak mahu begitu..
Aku mahu sentiasa baik walaupun masa berlalu pergi.. Aku tidak mahu berpura-pura. Aku tidak mahu gagal.. tapi, betapa susahnya hendak istiqamah dalam melakukan semua itu.. Ujian yang datang membuatkan aku terleka sejenak.
Ya Allah, sampaikanlah aku pada bulan Ramadhan.. andai ini Ramadhan terakhir untukku, semoga ia lebih baik daripada yang sebelumnya..

~amiin!!..~

0 ulasan: